Secretaresse administratief medewerker
Een administratief persoon is iemand die kantoor- en andere ondersteunende werkzaamheden verricht in een secretariële omgeving. De administratieve functies kunnen gecategoriseerd worden onder:
Secretaris Assistent/Secretaris: De focus ligt op het opstellen, ontwikkelen en verwerken van schriftelijke en mondelinge communicatie en correspondentie.
Receptioniste/Receptioniste: De focus ligt op het ontvangen van bezoekers en goederen en het afhandelen van het telefoonverkeer.
Bedrijfskundige medewerkers: De focus ligt op zaken als archivering, debiteurenbeheer en verwerking van formulierenstromen (allemaal in de bedrijfsomgeving).
Wat doet de administratief medewerker?
Administratief medewerkers houden zich doorgaans bezig met de volgende zaken:
Uitvoeren van secretariële en receptiewerkzaamheden, zoals:
Agenda beheren (afspraken en reserveringen vastleggen)
Telefonische communicatie afhandelen
Classificatie en distributie van ontvangen post
Bereid je voor, wees eerlijk en verstuur uitgaande e-mails
Ontvangst verwerken
Ontvangst en registratie van bezoekers