Call center online
Een virtueel callcenter is een callcenter voor klantenservice waar agenten die supportoproepen beantwoorden zich niet op één enkele locatie bevinden. Ze bevinden zich op verschillende locaties, hetzij mensen die vanuit huis werken, hetzij verschillende kantoren, maar zijn verbonden via virtuele call center software. Virtuele callcenters zijn bedoeld voor bedrijven die ondersteuning bieden aan klanten in verschillende tijdzones en die de overheadkosten van een centraal kantoor willen beperken.
Globalrecruitment.info is een virtuele call center oplossing die is ingebed in ons support ticketing systeem, waardoor service teams meer persoonlijke, productieve telefonische ondersteuning kunnen bieden binnen een omnichannel customer journey.
Problemen met callcenteroplossingen
Het gebruik van callcenters om telefonische ondersteuning te bieden, zowel outbound als inbound, is niet nieuw. Er zijn echter altijd problemen geweest met deze aanpak die kan worden geïntegreerd met een virtueel contact center:
- Ongunstige kantooruren. Veel bedrijven hebben klanten over de hele wereld, maar velen hebben geen kantoren in elke plaats. Het resultaat is beperkte openingsuren op eender welke locatie van het lokale callcenter. Als klanten uw bedrijven niet kunnen bereiken, is het moeilijker voor hen om ondersteuning te krijgen.
- Personeelsverloop. Het is belangrijk om de medewerkers aan de telefoon enige flexibiliteit te geven. Als u uw medewerkers de mogelijkheid biedt om af en toe thuis te werken, kan dat de retentie verhogen. Dit voorkomt een burn-out, tevreden agenten en verlaagt de kosten van het inhuren en opleiden van nieuwe medewerkers.
Een virtueel callcenter is uw oplossing
Een virtueel callcenter beheren kan moeilijk zijn, maar hier zijn enkele tips om een virtueel contactcenter te helpen beheren:
- Bevorder de communicatie: Managers moeten zo veel mogelijk met hun team communiceren, het goede voorbeeld geven en iedereen op de hoogte houden. Blijf uw externe werknemers steunen door contact op te nemen en ervoor te zorgen dat ze met iedereen in het team verbonden zijn.
- Verbeter de zichtbaarheid: Focus op de prestaties van uw medewerkers, zoek naar mogelijkheden om te coachen en vul de gaten in de training aan-zo loopt uw virtuele team als een droomteammachine. Ondersteun uw team door een relatie op te bouwen met andere afdelingen zoals verkoop en marketing
- Bouw een relatie op: Houd uw team verbonden door ze mee te nemen naar een customer care in-office retraite met mogelijkheden voor shadowing, teambuilding, lunches of diners, meet and greets, of happy hours.
- Maak het leuk: Beloon en erken uw team. Vier de medewerkers die meer doen dan hun neus lang is met een kleine cadeaubon of een ander aandenken om uw waardering voor hun harde werk te tonen.
- Kies de juiste tools: Het maakt niet uit in welke branche u werkt, overweeg hulpmiddelen die uw team helpen beter samen te werken - zoals tablets, koptelefoons, telefoonupgrades, messaging-tools en videoconferencing.