Akoestiek callcenters

Geluidsniveaus verlagen

Door een goed geluidsabsorberend plafond toe te voegen, wordt het geluidsniveau in de ruimte verlaagd en de afstand die het geluid aflegt korter. Dit zorgt voor een betere geluidskwaliteit en geluidservaring.

Spraakprivacy

Door geluidsschermen (desktopschermen, scheidingswanden) te gebruiken om het geluid beter af te schermen, zal het geluidsoverdrachtseffect slechter zijn. Dit betekent minder directe overlast tussen medewerkers.

Efficiënte en gezonde werkplek

Een goede akoestische omgeving kan vermoeidheid verminderen, stress verminderen en uiteindelijk het ziekteverzuim verminderen, waardoor de efficiëntie toeneemt.

Kwalitatieve dialoog

Het verminderen van afleiding en het verhogen van de concentratie door de juiste akoestische interventie zorgt ervoor dat medewerkers beter luisteren en betere telefoongesprekken voeren.

De bestverkochte oplossing die callcenters een goede akoestiek biedt

De akoestische oplossing moet esthetisch zijn afgestemd op de indeling van de ruimte. Op het gebied van akoestische toepassingen zijn er tal van opvallende en onopvallende oplossingen om uit te kiezen. Zo kan de akoestische oplossing verdwijnen in de huidige ruimte, of bijvoorbeeld ook als kantoormerk worden ingezet.