Taken administratief medewerker hr

 


Verantwoordelijkheden en capaciteiten HR-medewerkers

Als HR-medewerker ondersteun je HR-adviseurs en HR-managers. Informatie verstrekken aan medewerkers en het P-proces faciliteren.

Ondersteuning bieden aan de afdeling

Wijzigingen in personeelsdossiers afhandelen en personeelsdossiers beheren;

Opstellen arbeidsrapport;

Administratieve en organisatorische werkzaamheden verrichten bij werving en selectie, aanstelling en beƫindiging dienstverband;

Ziekte- en herstelmeldingen registreren en doorgeven aan de afdeling salarisadministratie;

Inventarisatie en registratie van werkzaamheden op het gebied van opleiding;

Ondersteunen en bevorderen van de introductie van nieuwe medewerkers.

Informatie verstrekken aan medewerkers

Het is het aanspreekpunt voor medewerkers om vragen te stellen. Kan medewerkers informatie en advies geven over personeelszaken;

Contacten van externe organisaties zoals uitzendbureaus en arbodiensten.

 

Ondersteuning P-proces:

Bijdragen aan veranderende processen binnen de organisatie;

Lever een positieve bijdrage aan het verbeteren van het P-proces;

Diverse managementtaken, zoals het bijwerken van het personeelshandboek.

Werkvereisten

Minimaal MBO werk- en denkniveau op het gebied van human resources;

Begrijp het concept van arbeidsvoorwaarden en personeel en inzicht in het proces;

Kennis en begrip van personeelsinformatiesystemen.

Specifieke kenmerken en vaardigheden

Informatie nauwkeurig en efficiƫnt verwerken;

Initiatief tonen, klantgericht en resultaatgericht;

Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;

In staat zijn een overzicht te krijgen van de diversiteit aan activiteiten en de activiteiten naar eigen inzicht effectief in te vullen;

Overtuigende ondersteuning.