Secretaris of secretaresse

 


Wie is de secretaris?

Een secretaresse is iemand wiens taak het is om managers (inclusief leidinggevenden) te ondersteunen met behulp van verschillende communicatie-, projectmanagement- of organisatorische vaardigheden.

Wat doet de secretaris in de organisatie?

De secretaris is verantwoordelijk voor de receptie

Bij ontvangst in een kantooromgeving hoort het verwelkomen en op hun gemak stellen van bezoekers. In het algemeen zal het secretariaat nieuwe medewerkers en bezoekers in het geheim helpen om zich te positioneren.

Het omvat het omleiden van bezoekers naar iemand die toegang heeft tot de nieuwe applicatie die is geïmplementeerd in de homedirectory en deze kan bekijken. De secretaris projecteert en verbetert continue de reputatie van het bedrijf door een vriendelijk en professioneel welkom te bieden aan degenen die bij het bedrijf

Wie is de secretaris?

De functies van de secretaris variëren met de grootte van de organisatie. In een klein bedrijf moet ze dienen als receptioniste en secretaresse, terwijl ze in een grote organisatie verantwoordelijk is voor het regelen van de agenda van de baas, het ontvangen van alle e-mails, het beantwoorden en bestellen van benodigdheden, het regelen van afspraken met de baas, het typen van belangrijke brieven, enz. Wacht.

De secretaresse moet een MBO diploma of gelijkwaardig hebben en moet een snelle typevaardigheid hebben. Veel bedrijven geven er de voorkeur aan om mensen in dienst te nemen met aanvullende certificaten van secretariële vaardigheden. Laten we nu doorgaan met het begrijpen van de rol van de receptioniste om het verschil tussen de twee duidelijk te begrijpen.