Hoeveel verdient een
Wat is een orderbeheerpersoneel?
De medewerkers van de orderadministratie zijn
verantwoordelijk voor het afhandelen van de orderstroom binnen de organisatie:
van het invoeren en plannen tot het uitgeven van facturen en het archiveren van
orders. Ordermanagement medewerkers maken offertes, versturen facturen en
houden contact en overzicht over het orderproces.
Wat is het salaris van het orderbeheerpersoneel?
Het gemiddelde salaris van een medewerker orderbeheer is
minimaal 1.800 euro per maand, maar dit kan per bedrijf verschillen en is ook
afhankelijk van de grootte van de organisatie en de afdeling waar je werkt. Je
salaris kan oplopen tot zo'n 2.800 euro.
Wat doen de medewerkers van het orderbeheer?
De medewerkers van de orderadministratie zijn
verantwoordelijk voor het verwerken en verwerken van bestellingen. De omvang
van de verantwoordelijkheid van het orderbeheerpersoneel verschilt van bedrijf
tot bedrijf. Soms besteedt u meer aandacht aan het invoeren en beheren van het
inventarisatieplan, soms meer aandacht aan het beheerwerk.
Voer de bestelling in het computersysteem in
Bied een offerte aan
Ontvangen en uitpakken
Bestelling voorbereiden
Factuur verzenden
Voorraad beheren
Telefonisch en e-mail contact onderhouden met klanten en/of
leveranciers over de orderstatus
Omgaan met eventuele problemen
Controleschema
Controleer bestelling
Opstellen van werkinstructies
Projectmanagement; documenten op orde houden
Handelscontracten opstellen en handelsdocumenten verwerken
Vervoer regelen
Waar werken de medewerkers van het orderbeheer?
Medewerkers van orderbeheer werken in alle soorten bedrijven
die bestellingen verwerken. Je kunt op verschillende afdelingen en afdelingen
werken. Denk aan meubel- en interieurbedrijven, kledingketens, de groente- en
fruitindustrie of de auto-industrie. Ook kun je tijdelijk dienst doen als
medewerker orderbeheer. Dan ben je in dienst van een uitzendbureau, maar werk
je op locatie bij het bedrijf en maak je meestal meer uren.
Hoe word je een medewerker orderbeheer?
Voor de functie van ordermanager is het meestal noodzakelijk
om een mbo-opleiding niveau 4 te volgen, of minimaal mbo+ werk- en denkniveau.
Administratieve training is nuttig, maar niet altijd noodzakelijk. Wil je als
medewerker orderbeheer in een grotere internationale organisatie aan de slag
gaan, dan dien je vele jaren werkervaring op te doen. Een goede kennis van het
Engels is ook essentieel.