Call center agent
Callcentermedewerkers voeren werkzaamheden uit voor
verschillende bedrijven, ze bellen naar toekomstige klanten en beantwoorden
telefoontjes van klanten. Als ze bellen, promoten ze het product meestal op
basis van het script. Ze kunnen ook eisen dat de klanten die reeds aangesloten
zijn bij het bedrijf aanvullende diensten afnemen. Als ze de telefoon opnemen,
behandelen ze meestal klachten van klanten of beantwoorden ze vragen. Ze hebben
een grondige kennis van de producten en diensten van het bedrijf. De
callcentermedewerkers die deze twee taken uitvoeren, worden hybride agenten
genoemd en de plaats waar ze werken wordt hybride callcenter genoemd.
Zoals de functienaam al aangeeft, werken
callcentermedewerkers in groepen op één locatie. Hun werk wordt meestal
begeleid door iemand die de telefoon kan beantwoorden en ze moeten meestal
binnen een uur of tijdens een dienst een bepaald aantal oproepen plaatsen of
ontvangen.
Verantwoordelijkheden en verantwoordelijkheden van
callcentermedewerkers
Deze taak vereist meestal de mogelijkheid om de volgende taken
uit te voeren:
Ga op een professionele manier om met klanten via telefoon,
e-mail of online chat.
Verkoop vragen, informatie verstrekken over producten en
diensten of klachten afhandelen.
Werken in een open callcenteromgeving.
Zorg voor beveiliging van klantgegevens.
De callcentermedewerker moet een duidelijke, leuke en
heldere vriendelijke telefoonstem hebben. Ze zijn medewerkers van het bedrijf die direct in contact staan
met klanten en hebben een sterke invloed op de gevoelens van klanten.