Agent call center
Call center agent taakomschrijving
De dagelijkse taken van agents hangen in hoge mate af van
het type call center waarin zij werken. Hieronder volgt een algemeen overzicht
van de mogelijke verantwoordelijkheden van een call center customer service
agent:
Communiceren met klanten via meerdere kanalen.
In de afgelopen jaren is de manier waarop we met elkaar
communiceren drastisch veranderd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel
bedrijven hun contactcenters hebben ontwikkeld tot omnichannels. Dit betekent
dat hun agenten naadloos met klanten kunnen communiceren via meerdere kanalen.
Agenten kunnen klanten bijvoorbeeld helpen via telefoon, e-mail, sociale media,
realtime chat, tekst, enz. Contact center agents moeten in staat zijn om via
elk kanaal diensten te verlenen.
Problemen van klanten efficiënt en beleefd oplossen.
De meeste callcenterbanen zijn klantenservice-functies, wat
betekent dat agenten meestal in de frontlinie staan en rechtstreeks met klanten
communiceren wanneer zich problemen voordoen. Het is de taak van de agent om
problemen van klanten snel en op een behulpzame manier op te lossen. Dit
vereist ook probleemoplossende en onderzoeksvaardigheden. Agenten moeten weten
waar zij de voor hen beschikbare bronnen kunnen gebruiken om de nodige
informatie te vinden.
Zorgen voor een onvergetelijke klantenervaring en een
uitstekende klantenservice.