Administratieve vaardigheden

 

Demonstreer kwaliteiten en vaardigheden

Hoe bewijs je in een sollicitatiebrief of sollicitatiegesprek dat je over bepaalde eigenschappen of vaardigheden beschikt? Je moet de betekenis kennen en een goed voorbeeld bij de hand hebben om het je te laten zien!

Het volgende overzicht geeft een overzicht van de vaardigheden die u kunt hebben om administratieve taken uit te voeren.

Laat ze zich aanpassen aan de functie waarop u solliciteert en uw toekomstige werkomgeving.

Overzicht van mogelijkheden en kenmerken

 Aandacht voor detail

Aandacht voor details betekent dat u effectief om kunt gaan met gedetailleerde informatie.


 Aanpassingsvermogen

Als je goed blijft inspelen op veranderingen in omgeving, taken, verantwoordelijkheden en/of personeel, heb je flexibiliteit.

 

nauwkeurig

Nauwkeurigheid houdt in dat je fouten probeert te vermijden en ervoor zorgt dat de taken binnen het bedrijf grondig, ordelijk en zorgvuldig worden uitgevoerd.

 

Stel voor

Suggestie betekent iets proberen te veranderen of verbeteren zonder directe macht of middelen.

 

hou afstand

Afstand houden betekent dat je op een bepaalde afstand naar het probleem van de klant of iets kijkt, niet naar een kalme kikker.

 

Ambitieus

Als je ambitieus bent, streef je ernaar om je verder te ontwikkelen en te slagen.

 

analyse

Als je het kunt analyseren, kun je het probleem in kleinere stukjes opdelen voor een beter begrip.

 

Verwacht

Als je je acties en gedrag aanpast aan de sociale omgeving of de ontwikkeling van de branche, kun je goed voorspellen.

 

ruzie

Als je ruzie maakt, gebruik je feiten om je standpunt of standpunt te ondersteunen, met als doel anderen jouw standpunt te laten geloven.


Beïnvloeden

Door goed te kunnen beinvloeden, kun je mensen ertoe bewegen iets wel of niet te doen of van mening te veranderen.

 

beslissend

Als je een beslissing durft te nemen, ben je besluitvaardig.

 

deelnemen

Betrokkenheid betekent dat je je verbonden voelt met de organisatie waarvoor je werkt en het werk dat je doet.

 

Coachen

Coachen betekent anderen helpen om werkgerelateerde doelen te bereiken en hen verder te helpen ontwikkelen.

 

collegialiteit

Samenwerking betekent je collega's helpen en ondersteunen wanneer dat nodig is en rekening houden met hun behoeften en interesses.

 

Zakelijk inzicht

Als je zakelijk inzicht hebt, weet je hoe je geld kunt verdienen voor het bedrijf.

 

Omgaan met conflicten

Als je met een conflict omgaat, zorg je ervoor dat je een passende oplossing vindt als twee of meer mensen tegengestelde opvattingen of verlangens hebben.

 

creativiteit

Als je creatief bent, kom je met originele ideeën.

 

vertegenwoordiger

Wanneer u anderen delegeert, delegeert u anderen om uw resultaten te bereiken.

 

Vaardigheid in lesgeven

Als je anderen in je werk iets nieuws moet leren, heb je predikingsvaardigheden nodig.

 

discipline

Discipline houdt in dat u zich houdt aan het uitgestippelde beleid  of de procedures van de organisatie.